„Ел Би Булгарикум“ и японската „Мейджи“ ще създадат център за научно-развойна дейност, съобщи икономическото министерство
„Ел Би Булгарикум“ и японската „Мейджи“ ще създадат център за научно-развойна дейност, който ще разработва нови млечни и други продукти, съдържащи бактерията Лактобацилус булгарикус. Днес двете компании подписаха писмо за намерение, а ангажиментът бе потвърден и на институционално ниво от служебния министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов и посланика на Япония Хироши Нарахира.
Инициативата е във връзка с отбелязване на 50 г. от пускането на българското кисело мляко на японския пазар, съобщиха от Министерството.
„Партньорството между „Ел Би“ и „Мейджи“ през годините стана и един от символите на отношенията между нашите две държави“, подчерта министър Стоянов. По думите му е много важно да бъдат набелязани съвместни инициативи, с които да се надгради постигнатото дотук, но и да се разработват иновативни продукти, които да задържат интереса към уникалната българска бактерия. „Отбелязваме половин век на успешно партньорство, но сега е моментът да положим основите и на следващите 50 години, които да донесат още повече резултати“, подчерта Никола Стоянов.
Японската компания полага и последователни усилия за по-масово присъствие на китайския пазар, а българското кисело мляко вече се предлага и на него, стана ясно по време на срещата.
Министър Стоянов представи и плановете за развитие на държавната „Ел Би Булгарикум“ и интереса на други държави за придобиване на български лиценз, по примера на сътрудничеството с Япония. „В напреднали разговори сме с държави от Близкия изток и се надяваме, че скоро ще имаме и други позитивни примери за популяризиране на България чрез уникалното ни кисело мляко“, коментира още българският министър.
По време на срещата бяха дискутирани и цените на „Ел би Булгарикум“ в търговската мрежа в България. „С правилни действия успяхме да направим така, че продуктите, които са познати дори в Далечния изток със своето качество, да се предлагат на едни от най-ниските цени в България“, каза още Никола Стоянов. Според него една от основните цели на държавната млекопреработвателна компания е да гарантира автентичността на вкуса и стандарта за качество, на възможно най-добрите цени.
На срещата присъстваха ръководствата на Държавната консолидационна компания, „Ел Би Булгарикум“ и на японската компания „Мейджи“.
В средата на март от компанията обявиха, че цената на килограм сирене в търговските обекти на „Ел Би Булгарикум“ ще е 12,90 лева, а тази на кашкавала – 15,90 лева.
Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма „Мейджи“ през май миналата година. Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в „Ел Би Булгарикум“. Това стана известно по време на посещението на бившия вицепремиер и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко. Тогава дипломатът посочи, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо „Осака“.
„Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той.