КЗП установи нарушение в плановете на 'Йеттел България' за повишаване на цените поради несанкционирани бонуси
След като от Комисията за защита на потребителите (КЗП) първоначално обявиха, че предстоящото увеличение на цените от мобилния оператор "Йеттел България" не противоречи на законодателството, по-късно от същото ведомство съобщиха, че има проблем с предложението. В началото на седмицата телекомуникационната компания информира своите абонати, че от 5 януари ще се наложи да заплатят с 2 до 3 лева повече за тарифите си. За сметка на това обаче, те ще получат допълнителни предимства като повече национални минути, увеличен обем мобилен интернет и по-висока скорост на мобилните данни.
Въпреки тези екстри, част от които не бяха изрично поискани от потребителите, КЗП заключи, че това нарушение на Закона за защита на потребителите е налице. Според чл. 62 от този закон, доставчиците не могат да предоставят допълнителни стоки и услуги срещу заплащане, ако не са били заявени изрично от потребителите.