Продължава проверката на случая с тролей №2 в София

Все още не е приключила проверката на „Столичен електротранспорт“ по случая с водача на тролей №2, който на 29 януари отказал да спре в продължение на девет спирки, въпреки молбите на две пътнички да слязат.
По информация на БНТ записите от камерите в превозното средство не са били прегледани, а сигналът за инцидента достигнал до ръководството на транспортното дружество едва след като случаят стана публичен.
Случаят повдигна въпроси относно психическата годност на водачите на обществения транспорт. Според бележка, поставена на административната сграда на депо „Искър“, поне 21 шофьори на тролейбуси в столицата не са преминавали задължителен психотест повече от три години. Това представлява близо 10% от всички водачи на тролейбуси в София. На този етап не е ясно дали въпросният шофьор е сред тях. Самият той отказва коментар.
„Минават периодично, подсещаме ги отвън, който е пропуснал, но не мисля, че човекът има някакви отклонения“, коментира инж. Тихомир Вълов, началник на депото.
От две години наредбата, която изискваше психотестове на всеки три години, е променена. В момента такъв тест се прави само при постъпване на работа, тъй като малко кандидати не го издържали.
Според потърпевшите инцидентът е бил крайно стресиращ. „Ние блъскахме по вратите и викахме за помощ. Изглеждаше като в маниакален епизод. Все едно иска да ни направи нещо. На нея ѝ е казал, че ще ни заведе в депото и там ще видим какво ще се случи“, разказва една от пътничките.
Психологът Мина Касабова, която ръководи лицензиран център за психотестове, смята, че премахването на периодичните тестове е грешка. „Живеем в напрегнато време, в което постоянно се случват различни неща на хората. Не подкрепяме безсрочността на удостоверението, но такъв е законът“, коментира тя.
В момента „Столичен електротранспорт“ изпитва сериозен недостиг на шофьори. За да бъдат обслужени над 120 тролейбуса, са необходими още 80 водачи. Това води до прекомерно натоварване, дълги часове работа и недостатъчна почивка. Макар че психотестовете се правят при назначаване, те не могат да измерят натрупания стрес и синдрома на професионалното прегаряне.