Проектът за магистрала Русе - Велико Търново ще бъде преработен заради льосовата почва
Льосовата почва на Дунавската равнина не е била съобразена от авторите на проекта за магистралата Русе - Велико Търново, което налага използването на нови технологии за строежа ѝ.
Това заяви министърът на регионалното развитие Иван Иванов, който инспектира напредъка по изграждането на обходния път на град Бяла, част от магистралата.
Въпреки необходимите промени, проектът не е застрашен, увери министърът.
Иванов уточни, че геоложките проучвания преди старта на строително-монтажните дейности не са показали проблеми с льосовите почви в района. Той подчерта, че използваната технология е широко прилагана по света, но в България ще бъде приложена в по-голям мащаб.
„След приключване на всички изпитания ще могат да се предприемат следващи действия, за да продължи строителството по обхода на град Бяла съгласно изменения проект“, заяви Иванов.
По думите му разрешителното за строеж на лот 1 от проекта, обхващащ трасето от Русе до Бяла, се очаква да бъде издадено през май.
„Цялото трасе трябва да се преизчисли с новата технология, като се изгради с по-високи насипи. Очаква се окончателният резултат от изпитанията да бъде готов в рамките на месец“, допълни той.
Строително-монтажните работи по високите насипи вече са започнали, но процесът е отнел повече време заради необходимостта от прецизност при изграждането им. Според инж. Венцислав Атанасов, височината на тези насипи е сред най-големите в световен мащаб.
Проектът остава стратегически важен, тъй като е част от транспортната свързаност между северна и южна България, както и от европейски транспортен коридор, подчерта министър Иванов.